5.6.07

L'escalada és nòmada

Bé aquesta setmana se m'ha ajuntat un cap de setmana amb l'altre...
però és que ha estat una setmana una mica accidentada...;-)

El cap de setmana passat el destí era clar : Cavallers!!
Tenia moltíssimes ganes de conèixer el granit de Cavallers... i amb diferentes anades i vingudes ens haviem de juntar una bona colla.
Teniem diferents vies al cap.. los mundos de edena, el pistacho asesino, la indirectissima , totes elles amb ressenyes a onaclimb.

Pel dia d'arribada varem triar la via Formigaz, una mica més curteta que les anteriors per començar a agafar el toc i després completar amb una mica d'esportiva. En Gatsaule ha penjat unes fotos xulissimes de la via, que transcorria per fines plaques rodejades d'arbres. Molt diferent a la verticalitat d'altre vies, però ben aviat varem poder comprovar que no menys exigent..
La veritat no va decebre en absolut, el paisatge, la roca..
La única sorpresa va ser el fred perquè el dia clar i assolejat però amb vent del nord, va anar tapant-se i fent-se a cada moment més fred...

Com que el dia següent esperavem un dia complert d'escalada... després de provar algunes vies d'esportiva properes... ho varem deixar aqui.

Però... no se sap mai.. el temps no va millorar si no empitjorar i sortint del cafe une petites gotes més un cel ben encapotat cap el nord i radiant cap el Sud... ens va portar cap a la paret d'escales..

Ja feia poc que haviem estat amb el Pere i la Vicky, escalant l'espero del elfos, o sigui que provariem alguna altra via de la zona.

Les vies escollides eren la xin-xan y la sobaos pasiego, com que ja erem dos cordades ens alternariem. Podeu trobar la ressenya aqui.. i aqui respectivament

La veritat que era molt divertit escalar una cordada al costat de l'altre i permetia fer unes bones fotos del primer de la cordada veina. Clar que molt ambient de sol.litud i compromis precisament no... però si molt distret.

Pel que fa a la xin xan quatre llargs de V i un de V+, molt ben equipada ( i perque jo digui molt ben equipada....) tant que al meu llarg vaig acabar totes les cintes i vaig acabar xapant... bé millor que no segueixi..;-)))

La pena és el darrer llarg que té la roca una mica solta i s'ha de vigilar molt.

Un cop acabat el primer round varem anar pel segon i com que això de l'escalada passa el que passa, varem decidir canviar les ideas originals i el Pere i L'Adrien vana anar fer l'espero dels elfos i la Vicky, Joan i jo varem anar cap a la sacamolla.

De fet aquest canvis ens van permetre comprovar que l'anterior vegada no haviem fet els dos primers llargs de l'espero, sino del sobaos.. ..

Total que la saca molla ha estat per mi la millor de les tres vies que he fet a la zona.. em va encantar, tot i que el fet que la guia anuncies que el seguros allunyaven no em va semblar gaire prometedor...
Potser si que es necessita reforçar algun passet, però en general molt bé...
La via puja per un parell de llargs de placa esplendits seguint una petita fisura, per anar passant paulatinament a tornant-se més dret i explosiu i rematar ja amb els llargs de V+ força exigents....

En resum, quan varem anar a fer l'Espero potser la paret em va decebre una mica.. potser hi anava amb massa il.lusió, però aquesta vegada..potser ja més conscient del que trobaria vaig sortir supercontenta! i crec que en general tots varem disfrutar d'un excel.lent dia d'escalada!

Però el cap de setmana passat tenia 3 dies.. i dilluns seria el tercer intent a Cavallers....
però tampoc.... el dia es va aixecar encara més nuvol i tapat que l'anterior, total que a buscar una nova destinació.. Collegats

La via escollida en principi havia de ser la Performance, però l'ambient nuvol o el mareig de cotxe que portavem va fer que ens inclinessim per la més fàcil sosis i patissans que recordavem haver vist ressenyada per l'Aspavil.

Una via de 4 llargs amb només una entrada de V, per mi fins i tot més... però la resta...
una passejada per esglaons que es mouen entre el IV+ i el III. Molt més cansada la baixada per la ferrata.. ja que no recordavem que es pot estalviar feina rapelant per la mateixa via en la part de dalt.

En resum tres dies, tres zones... i encara moltes ganes d'escalar a Cavallers!!

Gatsaule ha dit...

Iep, finalment ha arribat la crònica !! Vistes les circumstàncies, no va estar gens malament, i és que quan hi ha ganes, es nota !

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Bona activitat sí senyor! d'això s'en diu un cap de setmana ben aprofitat.

Mohawk ha dit...

Ei Lux! Com ho teniu per anar a Premià dimecres o dijous tarda?, jo ara estic esginçat (és el que té baixar correns sota la pluja) i no puc escalar, però us puc fer de guia, je,je,je...

;)

Lai ha dit...

Lux!! com t'agrada el granit!! :-DD
estic amb tu, la Saca Molla, molt molt disfrutona!
Per cert, si vols anar a fer les Mundos de Edena, en parlem, jo vaig fer-la l'any passat!
una abraçada i aviam si coincidim aviat!!!

lux ha dit...

Gatsaule,
i com que també varem riure molt... doncs ja esta bé!;-)

Jaume
Doncs si s'ha d'aprofitar!! i si s'han de canviar els plans es canvien...

Mohawk!!!
benvingut!! t'envio un mail...
estaria fantastic :-))
Clar que no veure't escalar...
no serà el mateix.

Lai!!
que dius ! vas fer la mundos de Edena.. no la tenia controlada aquesta i mira que sempre estic a l'aguait ;-)))
sino ja t'hagues preguntat..
quan hi torni que ho fare segur !!!
abans ja et preguntare a veure que tal...
Ostres doncs si!!!.. a veure si ens veiem abans de les vacancis:-))))

gràcies a tots !!

el yeti ha dit...

La vida de léscalador, es nomada...... buscant les millors parets, i fugint de la pluja.....Recordo moltes anades i vingudes amunt i avall....Estar a Vilanva de Meia, i acabar aMontserrat, anar a Montserrat, i acabar a Castelldefels.....
Pero s´ha d´aprofitar, sempre que es pot.
Salut i amunt!!

Pekas ha dit...

Digues qué si... amunt ...avall... peró sempre buscan la roca...la vertical... l'equilibri...
l'intensitat... :-)))

Petons desde un món de Kaos...