16.12.07

Per fi la bola de la Partió!

És curiós com es prenen les decisions de quines vies faràs o deixaràs de fer..
Aquest cap de setmana he fet dues vies que els hi tenia moltes ganes.... i faré dos posts!!

i això que pintava molt xungo...
La previsió de la meteo no era massa bona i tota la setmana arrossegant una lumbàlgia d'aquelles que nomes estàs bé estirada a terra....i fent aiii uiiii tota l'estona al mínim moviment...
Divendres miraculosament em vaig començar a trobar recuperada....

Ja havia avisat que jo aquest finde alguna cosa suaveta....
Total.. dissabte 9.00 Bar del Bruc
Mentre esmorzem la Clara i jo mirem ressenyes per decidir que fem....

Des que vaig veure el post d'en jaumegrimp a la bola de la partió no me la podia treure del cap...
De totes les vies.. que portava era òbviament la menys suaveta.. l'unic que era curta....
Total que decidim anar cap allà i ja veurem...
això si portàvem totes les ressenyes que trobareu a http://www.ressenya.net/

Un cop arribades al peu, veiem la normal, la sidartha, la via Núria... i ...m....mmm...
La Núria fa molt bona pinta.. una mica més llarga.... molt equipada... mmm... és una mica dura...mmm
vinga a por ella...

L1: IV,V- 15 metres,
Començo jo per estalviar-me el llarg més dur.... l'esquena...;-))
no hi ha res com anar amb craks ;-)))
una mica molsós però hi ha molt més parabolts dels que diu la ressenya..
Un cop a la roca ens adonem que esta fredissima... amb l'alegria de pujar no ens hem ni adonat que no fa sol i fa un fred... impressionant!!
arribo ja congelada a la reunió, igual arriba la Clara.. i ràpid cap amunt....

L2. 6a+ 35 metres. Les dificultats es concentren a la primera meitat del llarg
Ara li toca el torn a la Clara, per sort perquè es veu dret i finet....
Intenta la sortida en lliure, però es impossible ...amb el fred que fa ..res de fer gaires filigranes...
comencem en a0 i acabem amb estreps un , dos i aprofitant vells burilillus con tal de no tocar la roca....
Tot just pujant comença a sortir el sol que tímidament escalfa una miqueta.. però el dia es manté gèlid. Només un parell de cordades es poden veure en tota la zona d'agulles i frares... i no se sent a ningú més.

L3 . 6a 30 metres. Un primer flanqueig de V+ després davallen les dificultats fins a tornar a trobar un tros de paret ben dret de 6a que esquiva una bauma, ben assegurat.. .. provo una mica en lliure.. però dimonis... aquest sol no escalfa pas res... i la roca segueix estant tan congelada com abans..i aleeee altre cop a ser la reina del a0

Aquest llarg ens porta directament sota la bola!! ... aquí un petit canvi de reunió cap a la dreta i ja veiem els parabolts que pugen cap amunt.
Les vistes des d'aqui són impressionants!!

L4. a2e, IV 20 metres
La Clara, que sap que em fa molta ilusió, generosament amb cedeix el torn. Gracies!!
i allà voy!!

És una sensació molt rara....
sempre m'havia admirat de veure els escaladors a dalt d'aquesta agulla.. i ara tot just a xapar el primer parabolt... fa impressió...!!
Ben equipat es deixa fer prou ràpidament fins que a pocs metres del cim la bola s'ajau i ja en lliure s'arriba a la reunió.
El sol comença a desaparèixer entre mig dels núvols, i comença a baixar (més) la temperatura.

El magnific ràpel fins al coll amb la bitlla i la promesa que a l'estiu tornarem.. i a forçar el lliure...
que el generós equipament de la via ho permet! i la bola de la Partió ben val una segona visita!!

Mohawk ha dit...

Ei Lu! Aquesta via la vaig fer fa uns 14 anys perquè era la que sortia a la portada del primer llibre del Picazo! Em va agradar molt... m'alegro que s'hagi reequipat i que els clàssics la seguiu fent!

A tibar-li fiera!

Miquel Sabadell ha dit...

Hola Lux! Agulles està de moda!!! ja fa un temps que ting ganes de pujar la Bola de la partió, i gairebe segur que faré aquesta via..

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Moltes felicitats Lux! es veu que vas disfrutar, i amb aquest fred té molt de mèrit aquesta via, no tardar´çe en anar a fer-la, ja era la primera intenció el dia que vàrem coincidir, jo també fèia anys que em mirava la bola de la partió i li tenia moltes ganes i respecte, de lluny es veu més fiero del que és en realitat, però repeteixo moltes felicitats per l'ascensió!

Unknown ha dit...

Fa poc em mirava la Bola des de la Bessona Inferior, no m'imaginava ser-hi adalt la setmana següent! tot i el fred vaig disfrutar molt, de la via i de la cordada! I això que la Lu estava lesionada...

en principi voliem fer algo suavet... i al final vas obrir el llarg d'artifo de la Bola! felicitats!

Gatsaule ha dit...

Una via molt xula que entra a la llista ! Però esperaré un dia menys fred, potser com el del diumenge....

Mohawk
ja buscare el llibre per fer-li un cop d'ull, m'agraden molt aquests detalls
realment es una via molt estetica, pero es que la bola de la partió...

Miquel, segur que t'agrada, ara que molt mes equipada que algunes de les que fas... tu si que ets un fan de la zona ;-)
Com diu el Mohawk aquesta via deu tenir la seva historia perke es veuen un bon nombre de burils...desintegrant-se..
ja buscare..

jaume,
Gracies, va ser la teva piada la que em va animar, i vaig començar a mirar-me les ressenyes
perque si, respecte es la paraula...
a mes tenia sempre en ment una cordada que hivaig veure fa un temps que no van veure clara la sortida i va pujar primer un, despres l'altre i van acabar baixant...
això encara em va ajudar a mitificar mes el tema...
Pero ara ..un cop feta ;-)
..si es menys terrible del que sembla...

Clara.. si va ser tot plegat una mica a l'aventura;-) .. va ser un bon dia!!
d'aquells que acabes amb la sensacio que no es una mega escalada pero que et fa ilusió i que a més t'ho has guanyat.!!
fins la propera!!

Gatsaule, tota la rao, esperat a que faci mes caloreta, que la disfrutaras mes.. i val la pena!
Carai realment diumenge era tota una altra cosa!! s'estava de fabula alla al serrat.. ara que jo de maniga curta ...res... no em va fer gaire nosa el polar.;-)))

Xavi ha dit...

Que valentes! Pujar a Agulles amb la rasca que feia. Allò és una nevera. La via no l'he fet però m'esperaré, com al Gatsaule, a que vinguin jornades més càlides.
Siau!

flx ha dit...

Ei Lu, molt guapa la via! jo també l'apunto tot i que espero com a mínim a un bon dia de sol. Dissabte feia molta rasca. Encara que veu escalar...nosaltres al final no vem fer mes que passejarnos, carregar pes...i passar fred. Poca roca vem tocar.
¿ens veiem divendres?

salu2
flx

Llorenç ha dit...

je je je!!! crec que teniem el mateix sentiment amb aquesta agulla! es impresionant estar-hi a sobre ja que es una sensació d'aillament impresionant! molt guapa!
felicitats! bons progresos!

Eii Xavi!!
valentes?..no
més aviat encantades..
no ens vam adonar que el lloc era especialment fred fins que ja erem alla i llavores la ilusió..
ja se sap, fa la resta!

flx,
Sii!! divendres ja m'explicaras que volieu fer... sempre alguna d'interessant...
Pc ja he trobat el teu moscata!!!

Ktrskldrs,
si, hi ha vies, parets, agulles que són especials..
aquelles que mires la ressenya un i altre cop... esperant aquell moment...

L'altre dia llegia un text de Rebuffat que em va agradar.. deia algo així com que en aquesta espera per tenir el nivell per enfrontar el repte..
ja estas fent una part del camí...

Bé, jo en tinc unes quantes que crec que m'hi quedare tota la vida en aquesta part...
però anar fent-ne alguna no va malament!!

Raquel ha dit...

Ei Lu!! quina preciositat de via, no? Jo encara no hi he pujat... així que avisa'm quan la repetiu amb la Clara, que m'apunto!!
I... felicitats crack per tirar-li al llarg de la bola, ja et dic jo que estàs mooolt més forta (en tots els sentits) del que et penses!!

Una abraçadota!!

Raquel

Lai ha dit...

Lux!!! kina il·lusió llegir-te i a més "veure't" tant bé, tant motivada!!! Peaso de via! :-))) jo també tinc moltes ganes de fer-la...és q la Bola de la Partió, només veure-la dóna ganes d'escalar-la! res... q aviam si cap a la primavera puc pujar-hi...ja veurem!
Vinga guapa! a continuar tibant fort... ahh i bon nadal!!!
una abraçada!!

Eii Raquel!!
gracies! ;-)
pues dit queda quan hi hagi caloreta anem cap allà!! bons projectes que tenim ;-))
i farem uns bon riures segur!

i si potser em falta creure'm una mica ser allà dalt... encara a vegades em sorpren!
pero la questio es disfrutar i la resta va arribant, per objectius i bones vies no serà....

Lai!! wuapisssima !! molt contenta de veure't per aqui!!
Fa un munt de dies que no coincidim!!!
A veure si ens veiem!! Cuida't molt!! una abraçada ben forta!!
i a la primavera a dalt de la bola!

Pekas ha dit...

Una vía molt guapa... i las vistas sobre les Bessones... buuuufffffff..... Bones fotos...