27.5.08

Chamonix per nens

Com que últimament estic dedicada, com tothom, a mirar el cel, el radar del meteocat...
bé, potser en el meu cas es pitjor perquè no em serveix de res i sempre aconsegueixo anar on plou més..


he decidit fer un post .... de les meves activitats de l'estiu passat.....!!!
A vegades es difícil trobar excursions apropiades per nens..
i com que la meva família sempre m'enreda... a que els porti d'excursió
( bé, de fet no se qui enreda a qui... )
però em sembla que potser útil fer un recull de algunes de les excursions que varem fer per Chamonix i que van ser un èxit total.


Primer faré un llistadet, per tenir de guia en cas que la meteo em permeti anar a escalar i no pugi acomplir explicar-ne cap.

1. Refugi Albert I . 7,5 Km, 520 m de desnivell. Vistes al Glaciar de Tour i a l'agulla de Chardonnet


2. Aguille du Midi- Plan de l'Aguille du Midi -Montevers. 6 km 200 m. Mont Blanc.. Mont Blanc i totes les agulles de Chamonix!!!


3. Tren del Mont Blanc - refugi del Niu de l'Aliga... oohh l'agulla de Bionnassay!!


4. Flegere-Llac Blanc, 8 km 530m.... magnífiques vistes sobre el massís del Montblanc si no plou ;-)


5. Le Mont- Chatelet au Glaciar des bossons. 3 km aprox 159 m


6. Gare de Plan Praz- Chalet de la Flegere- Chamonix. 4 km 100 m positius i 800 de baixada aprox...Magnifiques vistes del Massís aquest cop nevat i espectacular!!


7. Excursió sense rumb per la Val ferret i visita a Courmayeur



Dos llibres molts utils: Au Pays du Montblanc i sentiers du Montblanc.
Totes aquestes activitats les varem fer amb nens de 4 a 9 anys

8 comentaris:

Mingo ha dit...

Segons els meteorolegs això de mirar al cel encara ho haurem de fer uns quans dies més.
Deu ni do les activitats a Chamonix, la veritat és que són molt gratificants aquests tipus d'activitats. Quan els meus fills eren més joves m'encantava quedar amb els colegues i els seus fills i fer travesses. Jo no sé si aleshores, se'n van afartar pq ara que el gran te 20 anys no en volen sentir parlar.
Lux haurem de fer com el Pere buscar paisos càlids. Una abraçada i paciència amb l'aigua bufffffffffff

Gatsaule ha dit...

Molt bons els consells, me'ls apunto perquè veig que ben aviat hi podré anar com a avi.....

Anònim ha dit...

Molt bon post!
Excursió per petits i per grans, perquè jo les faria totes... je je je.
Per fi coincidirem un dia... sembla mentida, ja en tinc de ganes ja...
Un petonet.

PD per en Gatsaule..... Ja explicaràs això de "ben aviat podré anar com a avi..." Quina intriga!

Pekas ha dit...

Bueno... bueno... escalada clásica... ara excursions amb nens... el proper post.. ja saps...
passejades i excursions fácils per anar amb "awuelos"...
Aixó si que m'interesa... :-))))

Abraçades de awuelete gruñóncete... :-)))))))

enric faura ha dit...

Moltes gràcies per les indicacions. Aquest estiu hi estaré uns dies amb dos nens de 9 i 10 anys i mirarem de fer alguna d'aquestes propostes.

Raquel ha dit...

Mmmmm!! Quina bona pinta!!

Si aquestes vacances es plou... les repetirem,oi? Je, je...

Petonàs guapíssima!

lux ha dit...

Mingo
Kina foto mes xula,
que ets tu ? amb les botes i la corda a la cintura, ni el mateix rebuffat ;-)
Doncs no se... jo vaig renegar moooolt seguint al meu pare per la muntanya i
també ho vaig deixar .... i mira despres quan vaig tornar va ser com tornar a casa.!!
No se que faran tots els peques.. pero de moment és molt xulo poder compartir amb ells
el que tant m'agrada!!

una abraçada i ja veuras quan tornem a la paret!!!

Gatsaule...
jajja... vaja exagerat..!!!!
a mi et sembla que et queda un munt de feina per allà, i no és ben bé dedicar-te a les passejades... ;-)

un petó

Pere,
si la veritat que son una disfrutada pels grans també...l'unic problema que estar al peu d'aquelles muntanyes...
amb aquelles parets!! fisures, plaques, diedres.... tot del millor granit d'europa!!...
que dir...

eeehhh!!! a mi també em fa ilu!!
a veure si surt be i puc començar a entrenar-m'hi ;-))
petons!!


Pekas!!!
jajajaja...
ho tindre present ;-)))..
per diversificar... continguts..jajja ..
com sou...

una abraçada abuelete !!!

Enric!
si necessites alguna info més no dubtis a demanar. Us ho passareu en gran!!

Raquel!
t'han animat eeh? aquestes pareeeets :-))

una abraçada!!

el yeti ha dit...

Hola Lux!!
Passat pel meu blog, que has de recollir un premi!!