28.9.09

Tànger. Collegats. Per fi!!

Aquest cap de setmana per fi he pogut fer la Tànger!

Era la quarta vegada que quedava per escalar-la i ja començava a estar preocupada per si era un estrany averany això de que cada cop que decidia fer-la passava alguna cosa. Sort que el Wolfgang no recordava la historia i va acceptar encantat...

La primera sincerament ja no recordo que va passar, en el seu moment no vaig donar-li massa importància...
La segona hi havia un embús i varem canviar de via o sigui que em va saber greu, però vaig disfrutar de l'altre i tant contenta...
La tercera vaig haver de renunciar per fer costat a una d'aquelles persones per les quals abandones el que faci falta...
i ara ja tocava la quarta...

vaig vigilar no deixar-me res, mirar tres vegades els mails d'on i quan havíem quedat...quasi que apago el mòbil....

Però cap allà quarts de 10 ja estàvem al pàrquing sota la paret de la Tànger!. Per cert que l'han arreglat i ara es una mica més gran!!

És una via molt piulada i llarga o sigui que aniré per feina ;)

L1. Iv+ V. Llarg molt vertical.. de grans bolos que puja aprofitant una gran fissura. Em sorprèn el tipus d'escalada però va sortint buscant la posició més còmode..


L2. IV+ V. Segueix la tònica anterior, però per mi una mica més fàcil, i una mica més revirat... algun parabolt amagat fan patir una mica per després a disfrutar!

L3. 6a. Sortint de la reunió un pas desplomat més complicat i després ben dret encara però una mica més fàcil fins la reunió.

L4. IV+V Com en els llargs anteriors ben dret.. bons cantos!
Només comentar una cosa que no m'havia passat mai!! per sort!! i que val la pena explicar per tenir present!
Quan estava entre la segona i la tercera chapa em va sortir la corda del mosquetó... sort que el Wolfgang no em va dir res fins que vaig chapar la tercera...!!! perquè qualsevol cosa i anava ja amb una bona alçada directa a la repiseta de la reunió...
El mosquetó ... una mica vell... s'havia quedat obert!! vaja que ja m'estic remirant tot el meu material!



L5 6a/ 6b? . Un pel trencat i força finet.. ja no tant dret però no per això decau la dificultat per després trobar el pas de 6a (en Soldevila que potser trobo que en aquest via s' ajusta més al que vaig trobar li dóna 6b) que molt elegantment el Wolfgang se'l va treure en lliure i jo molt elegantment amb un a0 ;)

L6. Iv+ V Les dificultats sembla que decreixen una mica però tot i així has de continuar concentrat perquè si no trobes el canto adequat.. el grau sembla una mica més dur.




L7. IV+ V. Malgrat que les dos ressenyes del Luichy i Soldevila li donen IV+ i IV respectivament i ja diuen que guarrillo ...ara esta mega guarro! i el pitjor no surt a la foto! ...sembla que s'hagi deteriorat molt pel pas de les cordades i sens dubte el grau és més V que no IV.. Ara com tota la via l'equipament no et fa patir ... però és un llarg que no li fa justícia.


L8. Iv+. Després del bosquet , en aquest llarg el primer seguro expansion esta lluny i com diuen els kutres potser sembla el més complicat , però hi ha encara el clau que marca la ressenya del Luichy ben amagadet sota unes herbes que facilita i marca el camí més fàcil per seguir després una fissura molt xula ... serà que estic canviant?

L9. 6a. Comença per una sortida ben dreta i atlètica per resseguir una altra fissura de V+ per mi ....i m'he quedat molt descansada que també a les 100 millors! perquè ara que estava tant contenta amb les fissures i com que vaig haver de concentrar-me per no fer un ao en un IV+ ...
Resseguint-la et porta cap el darrer pas dur de la via: un petit desplom no molt marcat però de poca presa.. un parell d' a0 i ja estàs de la part més difícil de la via.

L10. IV. Llarg super disfruton en un diedret posant cintes a sabines... i a més vas trobant alguna expansió..

Era la meva cinquena via a Collegats i la primera que hi volia fer... però tot arriba!! tot té el seu moment!

17 comentaris:

Raquel ha dit...

Felicitats guapíssima!!! P haver aconseguit fer la via i per disfrutar en els díedres!!!
Una forta abraçada!

joan asin ha dit...

Enhorabona per la via es una de les imprescindibles pel currículum, per si et consola jo encara en tinc algunes d’aquestes vies que no hi ha manera d’anar-hi per una cosa o altre. Records.

Unknown ha dit...

Ei guapa, per fi per fi, la tens al sac!
Molt bona la piulada, les teves fotos han sortit molt bé, felicitats!
Salut i bona roca

Eduard ha dit...

Felicitats per la via, és de les que tinc pendents de fa moooolt temps. Fa il·lusió quan en tatxes alguna que fa temps que tenies pendent :))

Amb el mosquetó a mi l'altre dia me'n va passar una de pitjor. Vaig tenir un saque i el mosquetó que passava la corda, de la volada i d'estar mal posat, es va obrir cap a fora (estranyíssim). Total que em vaig quedar penjat del mosquetó obert :S Quan ho vaig veure vaig escalar tant ràpid com no he escalat mai fins a la cinta exprés per canviar-la!!

Mingo ha dit...

Ostres que be, no! enhorabona la via és de les maques, una mica més i ens trobem, pq teniem intenció d'escalar a Collegats per fer la Kollegats, que tu ja tens al sac, però finalment vam anar a Benasque i no ho vam acabar d'encertar.
Una abraçada

Llorenç ha dit...

ja ja ja!!!! moltes felicitats!!! veig que se't dona bé aquesta paret!!! la via es molt guapa...llestima de la feixa!!! que quan la veus et cauen els co...a terra!!! els primers llargs son una passada....pel tema dels graus coincideixo amb tu...tot el que passa de V+ ja pots fer-ho en A0!!!! ens veiem aviat!!!

lux ha dit...

Raquel;
gràcies.. i contenta de veure que potser si mica en mica en vaig aprenent, però que malgrat la bona mestre ...como que soy dura de mollera ;))

Gracies Joan...
és la primera via que volia fer a collegats... i ha tardat.. però que seria l'escalada sense aquestes petites il.lusions!

Wolfgang!! siii! quasi no m'ho creia!! i gràcies!
sobretot per arriscar-te ;).. a no fer-la!

Eduard ! que dir que si val la pena... com diuen molt de disfrutar!! per això esta a tots els llibres recomanada!

i ostres això del moscata ! quin espant!... perque jo sort que no ho vaig veure!!

una abraçada!

Mingo!
ostres quina pena.. ja hagues estat divertit! i la kollegats em va agradar... però Benasque!! ..és Benasque! llastima del dia!

Ei Llorenc!!
gràcies!! sí si que se'm dona bé aquesta paret! sobretot perquè sempre hi he disfrutat molt!! però crec que ja he acabat les vies del meu nivell :-(
....haure d'entrenar ;))

una abraçada!!

Unknown ha dit...

Molíssimes felicitats per la triumfada! ara haurem de tornar per encadenar-la les dues ;-)
Petonàs!!!

lux ha dit...

Ei Clara!!
això d'encadenar és ... encara... un terme massa friky per mi... però SI!!! ;))

una abraçada!!

Xavi ha dit...

A partir d'ara s'haurà de dir: "a la quarta va la vençuda"...
Records! (xula la via!)

lux ha dit...

ei xavi!!
espero que totes no em costint tant!!
;)
a veure si sabem una mica de tu! que ja fa ganes de veure alguna entrada al teu blog! que ja veus que vaig taxant ;)

una abraçada!!

Jaumegrimp ha dit...

Enhorabona per la via! cal perseverar...aquesta em va fer molta il.lusió, però encara tinc pendent la Cosmos que també m'en fa molta.

lux ha dit...

Ei Gracies Jaume!
si fa il.lusió... ara que si totes les vies em costessin 4 intentones fins arribar a peu de via... potser se m'acabaria la paciencia!;)
Doncs la cosmos és també molt recomanable i l'altre dia que la mirava fa impressió de veritat!!
una abraçada!

Pekas ha dit...

Ya no tengo libreta de deberes... he convertido tu blog en "mi libreta privada de deberes..)
:-))))

petons otoñales desde las montañas.. .-))))

Pekas ha dit...

Tot bé..???

Una abraçada otoñal.. ;-)))

Pekas ha dit...

Uiissssssss... ya te han secuestrado de nuevo..????
:-))))

Ya te dije tuvieras cuidado con los casiopeanos... ;-)))

lux ha dit...

Pekas!! wuapooo!!;)

i com de bé que s'esta!! :-)

una abraçada ben forta!!
i ens veiem a les parets... casiopeiques però...!!