30.4.09

Dolomites per nens (2ona Part : Canazei)

Canazei a la Val di Fassa, un lloc una mica escollit a l'atzar va resultar ser un poble acollidor i molt còmode i a la vegada perfectament situat per realizar bones excursions i conèixer un bon nombre d'espectaculars grups dolomítics.

Lavaredo

Potser és el grup que queda més lluny, però qui pot resistir-se a no acostar-s'hi.
Deixem el cotxe al refugi ( pagament abusiu inclòs) i ens arribem caminant a la cara nord.
la vista sempre es queda fixada en algun paret...

Marmolada: cara nord- cara sud

La Marmolada, junt amb el gran Vernel domina el paisatge de Canazei així que la visita a la més alta de les dolomites és obligada.
Per pujar a veure el glaciar de la cara nord agafem aquest horrorós telefèric, si n'hi ha algun de bonic, però que fa les delícies dels peques. Una visita ràpida perquè la pujada als peus del glaciar no té cap gracia per un camí ple de restes de la guerra i seguint les pilones de les instal.lacions.

Després de la Nord tocava la cara sud, la nostra intenció era des de Malga Ciapela arribar al Refugi Falier però el temps es va complicar, va començar a ploure i la imponent muralla de la cara sud es va mostrar oculta...

Lagazuoi

La visita a la Lagazuoi es potser el moment per conèixer un part de la historia recent de les dolomites de les que sempre en trobem nombroses restes : les dolomites com a camp de batalla de la primera guerra mundial.
Podem baixar per les galeries construïdes sota la muntanya ( imprescindible casc i frontal i potser budrier pels més petits) o per l'exterior. Nosaltres ens varem decantar per l'exterior amb unes molt bones vistes sobre la esplèndida Tofana de Rozes.

Il Giro di Sassolungo

El giro de Sassolungo, si se n'ha d'escollir una, és l'excursió imprescindible, això si, és també la més llarga. Nosaltres varem agafar el telehuevo que puja fins el Toni Medetz per assegurar-nos no patir massa. Després de que els troglodites s'alimentessin...
comença una baixada per una vall espectacular.. entre blocs i tarteres però per un camí ben marcat

l'excursió és molt concorreguda tant per italians com pels veïns de més al nord.
després d'aquest flanqueig i una lleugera pujada arribem als peus de la mítica nord, 1000 metres de paret que fan por...
La tornada cap el Pas Sella ofereix unes magnifiques vistes..del mateix grup de Sella

de la Marmolada
Vistes que no ens abandonen ja baixant amb el cotxe: la panoràmica més famosa del grup Sella

i escaladors al sostre de la mítica Itàlia
Piz Boé (3152m)

Agafem el telefèric de Sass Pordoi (2950) i a la sortida ja es pot apreciar l'objectiu, encara que no s'aprecia gaire bé el desnivell ja que hem de baixar una vall per tornar a pujar. La pujada final comporta alguna grimpada ben equipada, (potser un budrier pel més petits no sobra, especialment per la baixada), però el principal problema són les aglomeracions. En aquesta excursió és especialment important evitar el cap de setmana.
els peques al seu primer 3.000

En el plànol es pot observar el recorregut circular que recomanem més que el d'anada i tornada per trobar el sentit de la marxa de tothom.

i per acabar unes bones vistes de la val de Fassa amb Canazei en primer terme

Raquel ha dit...

Mmm... el que em vaig perdre!!!
I quines parets... i quins somriures dels nanos... mmmm... i quines fotos!!!

lux ha dit...

Raquel Guapisssima!!
Les Dolomites sempre estaran allà .. que a més t'esperen! ;))