5.7.09

Montserrat. Via Tsering ( V+/ ae) a l'agulla del Rat Penat

Per fi ha arribat la intensiva i podem sortir per les tardes! i la primera que podem amb la Vicky tenim una missió. El lloc acompanya perquè malgrat els dies de tanta calor nosaltres ens acostem a la Nord de Montserrat i allà el vent és fresquet i la temperatura agradable.

Agafem el Camí de l'Arrel en direcció al Cavall, passem la seva Canal i la següent no, l'altre que trobem a molts pocs metres té una filera de pedres que l'assenyala. Pugem uns 50 metres i estem davant d'una placa de III que es puja amb facilitat amb una corda, seguim pujant una miqueta més pel cami fresat i en no res trobem l'inici de la via. Un químic el marca i una renglera de parabolts....Liles!!!

La ressenya de la via la podeu trobar a aqui y al llibre de Montserrat Nord

L1 V+ Ae. 25 m T'enfiles al pedestal i comences a veure de que anirà la via.... No patirem gens per l'equipament! Se supera un desplom, suposo que en lliure deu ser factible doncs ja s'aprecia bé una de les altres tòniques de la via, que el lletjot inici no deixa entreveure: quina pedra!! de les més magnífiques que he conegut a Montserrat! Si, té alguna llestreta per no perdre l'atenció, però la resta un mar de codols vius impressionants! Surts dels desplom i encara continua ben dret fins que decideixes passar al lliure no perquè canvii pas la proximitat entre parabolts....
No diré res de la graduació ..perquè el cap de setmana ha estat llarg i la roca et posa ràpid al teu lloc!
L2. Iv+m 50m. Un petit flanqueig a l'esquerra i un festival de llarg de placa de IV+ super protegit. Però el que també sembla espectacular és la magnífica placa de V-V+ sobre la reunió ! i aquí ni un sol parabolt!! bufff!!!

L3. Ae V+ 35 m. Comença en ae per una zona lletja trencada i segueixes en ae fins que tornen aparèixer la placa bona i ben dreta altre cop amb un festival de cantos de posar nerviós quin triar. La placa s'ajeu i arribes al cim de l'agulla , el sobrapasses i la reunió esta en la placa continua, però costa trobar-la ... només tens ulls.... pel Cavall...

L4. III+ 15 m. Llarg de III+ completament net i amb roca trencadissa.. no hagués anat malament treure un dels molts parabolts de baix i posar-ne un aquí.

I ara tocava la missió: la vicky tot caminant s'acosta al cim de la panxerruda, l'agulla bessona i retorna el pot restaurat que va recollir fa uns dies quan va visitar la zona.
Un cop feta la feina retorna a la R doncs des d' aquí es rapel.la per la canal entre les dues agulles.
Un primer ràpel llarg i un parell de més curts, recomanable fer-los ja que la part baixa és una mica arbustiva...

Les vistes, la llum, la sol.litud de la tarda són impressionants. Montserrat, com sempre t'omple el cor.

Mingo ha dit...

Ostres aquesta i la del costat les vaig fer fa 4 anys tot sol, molt maques les dues la de la dreta encara és mes bonica, be a mi em va agradar més. Millor baixar en ràpel jo ho vaig fer a peu i quina por fins anar a parar a la canal del cavall.
Una abraçada

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via,

Jo fa mesos havia anat a inspecionar la zona i pintava bé, ara, amb els teus comentaris, tinc clar que hi hem d'anar

salut i a tibar

Unknown ha dit...

quin gust de piada...aquesta zona fa molt bona pinta! felicitats guapis!

Eduard ha dit...

Ostres, aquestes me les mirava l'altre dia i la teva piada em va molt bé!!
Per cert, el pot de piades era de la Inuk?

Jaumegrimp ha dit...

Una altra possibilitat per una tarda, me l'apunto! i que vol dir això que comentes de la placa de Vè sense assegurances?. Felicitats a la cordada!

lux ha dit...

Mingo!
doncs en aquesta via devies xapar un de cada tres ...;)

Així que la de la dreta també es xula! que bé perque el lloc és precios. També n'hi havia una altra pel mig de la canal, però ja no es ben bé el mateix que anar per l'aresta!

Joan! benvingut!
a veure que et sembla, perquè es una via amb detalls força opinables..
per no influenciar nomes he destacat... el que es incontestable.. que la roca es bonissima i el lloc una meravella !

Clara,
molt maca de veritat, tota la grandesa de la cara nord i l'escalfor d'una petita agulla, genial! gracies ;)

Eduard,
com en el cas del Joan espero la vostra piada!
es que com que sempre vaig al reves... potser ara em fa especial il.lusió ;)
i tota la culpa..es de la Vicky!!
El pot estava a la panxeruda , la del Rat Penat no en tenia, segur que la Vi t'ho confirma quan apareixi per aquí.

Jaume, moltes gràcies.
Doncs això de la placa de V...
si t'hi fixes en la ressenya marca en el segon llarg una variant que tira recta desde la r1 amb un grau de V/V+ i realment des de la R es veu una placa ben dreta esplendida!! doncs...ohhh .. no hi ha ni una trista assegurança... o sigui que t'en vas rapidament abuscar el llarg de IV+ ...

Anònim ha dit...

Xiiiiikiiiii!!!
La intensiva l'hem de fer intensa ;-))) ja ja ja.....
Efestivamente la llibreta era de la via Inuk..... la vam trobar en bastant mal estat sense pot.... això si ara està ben guardadeta ;-))

vinga saludillos a tots!
Vickynga

Pietro ha dit...

Hola, una pregunta tèsnica: Creus que una corda de 70 és suficient pels ràpels?

lux ha dit...

Bones Pietro!
doncs el primer ràpel és força llarg, diria que més de 35, jo li posaria ben be 40 o 45. Els altres dos si que no tenen mes de 30... però vaja..
que la disfruteu si hi aneu!