3.2.10

Intent al Serrera, al pic de la Sal o...intent....

Dissabte s'aixeca ben rufol, a la nit ha nevat, però la neu que cau en aquells moments sembla més la que el fort vent remou dels cims.

Finalment hem decidit intentar el Serrera per Sorteny i si la cosa pinta molt xunga intentar algun cim més proper com el Pic de la Sal.
Ben aviat ens trobem aturats a la carretera i ens obliguen a posar cadenes, una bona estona fins que finalment arribem al desviament del pàrquing que a més està tancat per una esllavissada.

De tota manera com que la neu és abundant podem foquejar bé fins el refugi. Allà el dia s’obre i apareix un magnífic cel blau!

Seguim amunt, conscients que entre una cosa i una altra anem tard. Però animats pel bon temps, un magnífic paisatge s’obre al nostre voltant i amb la neu recient caiguda, anem obrint traça completament sols per un paisatge resplandent.
L’alegria no dura massa. Quan ja portem una bona estona pujant per unes pales carregades de neu, que fins i tot fan patir una mica, el cel es tapa, els nuvols baixen i la neu comença a caure… primer tímidament i després en abundancia. Conscients que no farem cim, no sabem ben bé quin perquè cadascu té una opinió diferent d’on estem…i on hem d’anar… el que té la democracia.

Aprofitem el primer tram confortable per treure les pells, fer un te i preparar-nos per baixar.
Ara neva amb força, flocs grans, el vent ha parat i un silenci espectacular envaeix la vall. Sempre m’ha encantat veure nevar, té alguna cosa de màgic. L’acumulació de neu és gran, la que cau i la ventada d’aquest dies, buscant el camí segur ens permet una baixada de somni, en molts trams neu pols fins el genolls en una sol.litud intensa.

Després ja toca anar refent el camí fins arribar al cotxe, però amb la sensació d’haver disfrutat en gran del paisatge, de la neu, de la sol.litud, de la companyia, de la muntanya, de la incertesa del temps, del camí… esquí de muntanya en estat pur.

Sí, ho reconec…ggrr…el Serrera i la seva pala sud queda pendent i portem un munt de mails sobre el camí correcte, però això és la llavor per un nou gran dia.

Gràcies a BG per algunes de les fotos.

joan asin ha dit...

Carai quanta neu no?

Jaumegrimp ha dit...

Deu n'hi dó la neu que hi ha per les carreteres andorranes no? ara millor que no hagiu arribat a la pala Serrera ja que amb aquesta nevada que us fèia és molt propensa a les allaus.
Millor aprofita un dia amb solet i la neu estabilitzada que és un descens per disfrutar!

lux ha dit...

Si Joan, a Andorra la nevada era forta i a la part baixa hi ha acumulada molta neu!

Si jaume aquell dia era una mica odisea...!
ja varem veure que no era el dia o sigui que no ens va angoixar gens ni mica no fer cim , varem disfrutar del que varem trobar i molt! i un altre dia serà!
De totes maneres ja li tinc ganes a aquest descens ja....

el yeti ha dit...

Guau!!
Si que va nevar de valent per Andorra.
El Serrera, no es moura, i si no que m´ho diguin a mi.
De 5 vegades que he anat a fer-lo, tant sols l´he pujat un parell de cops.
A veure com pinta aquest finde.

Mingo ha dit...

Neu i boira mala combinació. LO de nevar és com mirar el foc, et quedes embadalit.
Quan veig aquestes sortides que feu tan maques m'agafa ganes de treure la pols dels esquis, des que me'n vaig anar de la Vall d'Aran que no els he utilitzat i ara ja fa 19 anys.
Salut

Unknown ha dit...

Hola Lu,
en Xavi m'ha xivat que t'havies retrobat amb el blog,benvinguda !
Sé que estàs pel Canadà no saps l'enveja que em fas !
Ja ens explicaràs

Laia

Ei Laia!
quina il.lusió llegir-te per aqui!
Bé, vosaltres tampoc us quedeu quiets!! quan torni a veure si fem una esquiadeta i ens expliquem les batalletes;)

Una abraçada!!

Alex!

si que va nevar a andorra i molta neu acumulada.... mmmm....
ja he vist les noticies :'(

mes val que el que dius... sempre estan allà a l'espera de la millor ocasió...

a veure si coincidim per aquestes muntanyes!!

Mingo!!
si ben be com elfoc...passaries hores!!

va anima't treu els esquis!! que total fa molt fred per escalar!!
;))

Pekas ha dit...

sobre les cadenes... quan vulguis os faig un curs acelerat de com possar-les i treure-les en un plisplas i sense embrutar-se...
:-)))) ( que aquesta Pirena me he fartat de fer master-class al personal.. ;-))))

per cert... el pajaritu m'ha dit que andaves per Cánada... ummmm.... haurem de quedar i m'expliques... ;-))))

Pekas!
es que això de les cadenes de totes maneres sempre és una mica drama... no se que passa pero mai aconsegueixo anar amb cotxe o furgo que porti les que toquen!!
si en porten... ;)
pero qualsevol classe sera benvinguda!

Sí, el pajaritu ja et va dir bé...
però...
com diu la canço...
all good things come to an end...snif.. snif...
ja torno a donar la tabarra per aqui. Ens veiem!! ;)